Wszyscy jesteśmy emocjonalni
Każde dziecko, niezależnie od wieku, zmaga się ze swoimi emocjami. Próbuje je odczytywać i zrozumieć u siebie, jak i u kolegi. To pomaga mu lepiej funkcjonować w grupie i lepiej zrozumieć otaczający je świat. Realizacja zadań przy użyciu wybranych narzędzi TIK sprawi, że zajęcia będą atrakcyjne dla ucznia, a omawiane treści staną się dla niego bardziej zrozumiałe.
W pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi bardzo często ważna jest praca nad kompetencjami emocjonalnymi. U podstaw edukacji emocjonalnej leży wytłumaczenie dziecku, iż każde uczucie jest ważne i potrzebne – nawet to nielubiane, jak złość czy smutek. Dlatego podczas zajęć rewalidacyjnych omawiane są między innymi takie treści: jak radzić sobie z tym co przeżywam, jak pracować nad rozpoznawaniem, odczytywaniem i wyrażaniem emocji. Warto poszukiwać nowych metod, które zaciekawią ucznia i sprawią, że trudne treści zostaną przez niego lepiej przyswojone. Taką właśnie metodą jest wykorzystanie technologii informacyjno-komunikacyjnej. Zajęcia są ciekawe i interesujące oraz pomagają zaangażować ucznia do pracy
Autorefleksja
Cele lekcji zostały zrealizowane. Ćwiczenia interaktywne z wykorzystaniem aplikacji LearningApps i Wordwall pomogły uczniowi przyswoić realizowane treści. Jednocześnie zachęciły do aktywnego uczestnictwa w zajęciach, pomogły zrozumieć trudny świat emocji.
Komentarz obserwatora zajęć
Na początku zajęć została wprowadzona przyjazna atmosfera co sprawiło, że uczeń chętnie pracował na zajęciach. Angażował się w kolejne proponowane zadania. Zastosowanie technologii TIK znacznie uatrakcyjniło zajęcia. Chłopiec poprzez odpowiedni dobór ćwiczeń opanował realizowane treści.
Magdalena Giza, pedagog specjalny