Data publikacji: 11.05.2023
Autor: Katarzyna Tenerowicz, Bożena Jarmuł

Kto się zna na dinozaurach?

Lekcje o prehistorii i dinozaurach zawsze wzbudzały ogromne zainteresowanie wśród uczniów, zwłaszcza tych najmłodszych. Dlatego już od przedszkola dzieci z zainteresowaniem i ciekawością odkrywają świat tych fascynujących gadów.

Tematyka ta pojawia się bardzo często. Podczas zajęć dzieci poznają historię i życie dinozaurów, wszystko to jednak nie byłoby takie jasne, gdyby nie praca paleontologa. Wykorzystując w lekcji narzędzi TIK, dzieci z łatwością mogą przenieść się w odległe czasy prehistoryczne i wykonać mnóstwo ciekawych zadań na tablicy interaktywnej, dzięki czemu każda lekcja staje się dla nich przygodą.

Autorefleksja

Zajęcia, które przeprowadziłam, bardzo podobały się dzieciom. Wszystkie zamierzone cele zostały osiągnięte. Dzieci zapoznały się z postacią paleontologa oraz etapami jego pracy. Bardzo chętnie i z zaciekawieniem pracowały przy tablicy interaktywnej wykonując kolejne zadania.

Piosenka i teledysk o dinozaurach z serwisu YouTube aktywnie wprowadziły dzieci w tok zajęć. Gra interaktywna serwisu EduZabawy świetnie sprawdziła się w doskonaleniu percepcji wzrokowej i spostrzegania. Film edukacyjny z YouTube wzbogacił wiedzę dotycząca pracy paleontologa, dzięki czemu dzieci z łatwością omówiły i ułożyły historyjkę obrazkową umieszczoną na tablicy interaktywnej. Szczególnym zainteresowaniem cieszyły się zadania interaktywne Wordwall – test obrazkowy oraz gra interaktywna EduZabawy – wykopaliska.

Dzięki wykorzystaniu w lekcji narzędzi TIK dzieci z łatwością przeniosły się w świat prehistorii, a zajęcia stały się dla nich przyjemnością. Od dawna wiadomo, że najmłodsze dzieci uczą się przez zabawę, a zastosowanie w lekcji narzędzi TIK, jest świetnym przykładem na to, ze można połączyć przyjemne z pożytecznym.

Zapraszam do zapoznania się ze scenariuszem zajęć załączonym poniżej artykułu.

Katarzyna Tenerowicz
nauczyciel oddziału przedszkolnego w Szkole Podstawowej nr 20 im. Jarosława Dąbrowskiego w Lublinie
Komentarz obserwatorów zajęć

Dzieci aktywnie uczestniczyły w zajęciach, zadania dostosowane były do poziomu umiejętności i możliwości edukacyjnych dzieci. Wykorzystanie narzędzi TIK dobrze sprawdziło się w bardzo żywej grupie dzieci. Zadania na tablicy interaktywnej pobudziły ich ciekawość i zainteresowanie tematem zajęć. Dzieci chętnie podchodziły do tablicy i z niecierpliwością czekały na kolejne zadania.

Komentarz (0)

Dodaj komentarz
  • Brak komentarzy

Opcje strony

do góry