Publikacje pozostałe
-
Data publikacji: 20.10.2023Autor: Dariusz Kiszczak
„Chłopi” Władysława Reymonta - materiały dydaktyczne
Nowe Horyzonty Edukacji Filmowej przygotowało na podstawie powieści "Chłopi" W. S. Reymonta oraz adaptacji filmowej (animowanej) jego powieści ciekawe materiały dydaktyczne dla nauczycieli do wykorzystania podczas szkolnych zajęć.
-
Data publikacji: 04.04.2023Autor: Dariusz Kiszczak
"Nie ma nudy w bibliotece…Jak skutecznie promować czytelnictwo?"
Agnieszka Zarzecka ze Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Mętowie jest autorką tekstu "Nie ma nudy w bibliotece…Jak skutecznie promować czytelnictwo w szkolnej bibliotece?".
-
Data publikacji: 29.03.2023Autor: LSCDN
Kompetencje zawodowe i potrzeby szkoleniowe nauczycieli województwa lubelskiego - raport
Serdecznie zapraszamy do lektury raportu Kompetencje zawodowe i potrzeby szkoleniowe nauczycieli województwa lubelskiego. Publikacja jest pokłosiem wspólnego projektu badawczego pracowników Katedry Pedeutologii i Edukacji Zdrowotnej w Instytucie Pedagogiki UMCS oraz Lubelskiego Samorządowego Centrum Doskonalenia Nauczycieli.
-
Data publikacji: 28.03.2023Autor: Dariusz Kiszczak
Artykuł ,,Być jak rówieśnicy - dziecko z hemofilią w przedszkolu”
Magdalena Ziętek, nauczycielka ze Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Mętowie jest autorką artykułu ,,Być jak rówieśnicy - dziecko z hemofilią w przedszkolu”.
-
Data publikacji: 14.12.2022Autor: Dariusz Kiszczak
Scenariusz „Co robić, aby się nie zarazić?”- o wirusie grypy oraz higienie
W ramach działań promujących profilaktykę zdrowotną zostały przygotowane przez Ogólnopolski Program Zwalczania Grypy scenariusze lekcji dla klas 1-3 szkół podstawowych „Co robić, aby się nie zarazić?” - o wirusie grypy oraz higienie.
-
Data publikacji: 13.12.2021Autor: Dariusz Kiszczak
Artykuł "Opór wobec stanu wojennego na Lubelszczyźnie"
Dr Marcin Dąbrowski, Oddziałowe Biuro Badań Historycznych IPN Lublin, jest autorem artykułu "Opór wobec stanu wojennego na Lubelszczyźnie. Niezgoda na 13 grudnia". Polecamy jako opracowanie dla nauczycieli historii, WOS czy na lekcję wychowawczą.
-
Data publikacji: 12.06.2019Autor:
Projekt "Zdobyte doświadczenie inwestycją w przyszłość lubelskiego technika"
Pani Agata Nossowska z Zespołu Szkół Budowlanych im. Eugeniusza Kwiatkowskiego w Lublinie jest autorką tekstu "Zdobyte doświadczenie inwestycją w przyszłość lubelskiego technika". Przedstawia w nim przebieg projektu przeprowadzanego w ramach programu „Ponadnarodowa mobilność uczniów i absolwentów oraz kadry kształcenia zawodowego” realizowanego ze środków PO WER na zasadach Programu Erasmus+ sektor Kształcenie i szkolenia zawodowe.
-
Data publikacji: 23.01.2019Autor: Teresa Kozioł
DIY w edukacji – rozwijanie kreatywności uczniów poprzez tworzenie materiałów dydaktycznych
Od lat zastanawiam się, w jaki sposób rozwijać kreatywność uczniów, aby z jednej strony uczenie się sprawiało im jak najwięcej radości, a z drugiej pozostawiało w pamięci jak najwięcej treści i pozwalało na realizację celów stawianych przez nauczyciela. DIY – to popularny skrót wyrażenia, które w tłumaczeniu z angielskiego "do it yourself" oznacza – zrób to sam i coraz częściej rozpowszechnia się w skali globalnej pokazując, jak samodzielnie wykonać różne przedmioty z różnych dziedzin. Termin ten pojawił się również w edukacji.
-
Data publikacji: 17.09.2018Autor: Renata Sugier, Dariusz Kiszczak
Okolice poezji 'Jesienne Debiuty Poetyckie' 1998 - 2017
Pani Renata Sugier, nauczyciel z V LO im. Marii Skłodowskiej-Curie w Lublinie jest autorką tekstu, w którym podsumowuje 20 lat realizacji projektu 'Jesienne Debiuty Poetyckie' 1998 - 2017' . 'Można zamknąć to refleksją, że Jesienne Debiuty Poetyckie tworzą niezwykłą przestrzeń dla dialogu „kandydatów na poetów” ze znanymi i cenionymi literatami, artystami, członkami ZLP oraz pracownikami naukowymi KUL Jana Pawła II'.
-
Data publikacji: 20.06.2018Autor: Dariusz Kiszczak
"'Faraon' Bolesława Prusa i 'Świetna i najświetniejsza' Natalii Rolleczek jako powieści realistyczne i psychologiczne
Powieść hiistoryczna 'Faraon' Bolesława Prusa z 1895 r. krytycy literatury powszechnie uznają za jedno z najwybitniejszych dzieł realizmu polskiego, niezwykłego tekstu, której fabuła jest osadzona w realiach starożytnego Egiptu. Jednym z bohaterów tej powieści jest Herhor, arcykapłan Amona, a następnie faraon. 'Świetna i najświetniejsza' równiez jest powieścią historyczną nawiązują do antyku egipskiego, ale innego okresu w dziejach Krainy Kem, do czasów schyłkowych, do powstania wspaniałego miasta Aleksandrii, lecz pod rządami administaracji Rzymu. Autor publikacji (dr Dariusz Kiszczak) porównuje te dwie powieści, uwypuklając artyzm 'Faraona' i 'Świetną...' jako ciekawą beletrystykę, która dorównuje wartościom estetycznym i poznawczym powieści Bolesława Prusa.