Data publikacji: 16.05.2024
Autor: Monika Wójcik, Barbara Turska

Język angielski biznesowy w szkole średniej

Coraz więcej nastolatków interesuje się biznesem już w młodym wieku, dlatego tak ważne jest, aby zaznajomić ich z tematami biznesowymi i to w języku angielskim. Aby uatrakcyjnić tematy, nauczyciele często sięgają po interaktywne sposoby przekazywania wiedzy.

Opanowanie języka biznesowego, zwłaszcza w kontekście angielskim, jest kluczowym aspektem dla uczniów, którzy dążą do skutecznej dyskusji na temat wyzwań biznesowych i pogłębienia swojej wiedzy w tej dziedzinie. Zrozumienie i umiejętność wykorzystania terminologii biznesowej ułatwiają nie tylko komunikację, ale także budowanie relacji biznesowych i rozwój zawodowy. Warto zauważyć, że prezentacja tych treści na lekcji za pomocą tablicy multimedialnej dodatkowo ułatwia przyswajanie wiedzy przez uczniów. Dzięki interaktywnym narzędziom edukacyjnym mogą oni aktywniej uczestniczyć w procesie nauki, co sprzyja lepszemu zrozumieniu materiału oraz jego praktycznemu zastosowaniu w przyszłości. Jest to szczególnie istotne w kontekście rozwijania umiejętności komunikacyjnych oraz adaptacji do wymogów dzisiejszego świata biznesu, który coraz bardziej opiera się na międzynarodowej współpracy i komunikacji. W efekcie nauka języka biznesowego z wykorzystaniem interaktywnych narzędzi na lekcji może znacząco przyczynić się do sukcesu zawodowego uczniów.

Autorefleksja

Jako nauczycielka jestem zadowolona z przebiegu lekcji języka angielskiego biznesowego. Wykorzystanie różnorodnych metod, takich jak: platformy online i ćwiczenia praktyczne, sprzyjało aktywizacji uczniów i skutecznej nauce. Widząc ich zaangażowanie podczas interakcji na platformie Wordwall, czuję, że udało mi się przekazać wiedzę w sposób atrakcyjny. Praca w parach i grupach sprzyjała nie tylko zdobywaniu umiejętności komunikacyjnych, ale także rozwijaniu postaw rezyliencji. Zastosowanie gry Kahoot jako formy podsumowania lekcji było trafnym pomysłem na sprawdzenie efektywności nauczania. Całość scenariusza lekcji ukierunkowana była na praktyczne zastosowanie nowego słownictwa, co pozwoliło uczniom lepiej zrozumieć wyzwania biznesowe. Ogólnie rzecz biorąc, jestem przekonana, że lekcja dostarczyła młodzieży cenną wiedzę, jednocześnie sprawiając, że proces nauki był angażujący i interesujący.

Zapraszam do zapoznania się ze scenariuszem lekcji zamieszczonym poniżej artykułu.

Monika Wójcik
nauczycielka języka angielskiego w Liceum im. Jana III Sobieskiego w Lublinie
Komentarz obserwatorów lekcji

Nauczyciele zaobserwowali, że uczniowie wykazali znaczne zainteresowanie omawianym tematem i doskonale współpracowali w grupach podczas lekcji. Docenili różnorodność oraz trafność doboru materiałów dydaktycznych, które były stosowane w trakcie zajęć.

Komentarz (0)

Dodaj komentarz
  • Brak komentarzy

Opcje strony

do góry