Data publikacji: 16.05.2024
Autor: Katarzyna Buczek, Hanna Głos

Ucho jako narząd słuchu i równowagi

W dzisiejszych czasach coraz częściej w pracy nauczyciela wykorzystuje się narzędzia TIK, aby uatrakcyjnić proces edukacyjny oraz ułatwić zrozumienie trudnych tematów. Przykładem może być lekcja dotycząca budowy ucha jako narządu słuchu i równowagi. W artykule poniżej omówiono, dlaczego wybór takich narzędzi TIK jak: filmy, gry multimedialne czy interaktywne plansze, przyczynił się do osiągnięcia celów lekcji.

W ramach lekcji pt. "Ucho jako narząd słuchu i równowagi" wykorzystano różnorodne narzędzia TIK, aby umożliwić uczniom lepsze zrozumienie tematu oraz osiągnięcie celów lekcji. Na początku lekcji przeprowadzono pogadankę wprowadzającą uczniów do tematu lekcji. Następnie, korzystając z modelu budowy ucha oraz filmów edukacyjnych, omówiono budowę i funkcje poszczególnych elementów ucha oraz narządu równowagi. Dzięki podzieleniu klasy na grupy i pracy na podstawie filmu i podręcznika, uczniowie mogli lepiej zrozumieć temat, a praca z interaktywnym schematem dała im możliwość sprawdzenia, czy wystarczająco skupili się na zadaniu. Dodatkowo, przy użyciu multimedialnej tablicy oraz krzyżówki przygotowanej na platformie Wordwall, każde dziecko mogło utrwalić zdobytą wiedzę oraz sprawdzić swoje umiejętności. Dzięki zastosowaniu technologii informacyjnej i multimedialnych narzędzi edukacyjnych, uczniowie mieli szansę na interaktywną naukę oraz lepsze zrozumienie trudnych zagadnień związanych z budową ucha i funkcjonowaniem narządu równowagi.

Autorefleksja

Podczas przeprowadzonej lekcji udało mi się zrealizować wszystkie zaplanowane cele. Wykorzystanie narzędzi TIK znacznie ułatwiło przyswajanie wiedzy oraz zaangażowało uczniów w proces nauki. Dzięki temu lekcja stała się bardziej interesująca i interaktywna. Wnioskiem z przeprowadzonej lekcji jest potwierdzenie skuteczności wykorzystania narzędzi TIK w procesie nauczania oraz ich pozytywny wpływ na efektywność przekazywania wiedzy.

Zapraszam do zapoznania się ze scenariuszem lekcji zamieszczonym poniżej artykułu.

Katarzyna Buczek
nauczycielka biologii w Liceum im. Jana III Sobieskiego w Lublinie
Komentarz obserwatorów

Uczniowie wykazali dużą aktywność na lekcji, zaangażowali się w dyskusję na temat omawianego zagadnienia, a także sprawnie współpracowali. Zadania na platformie Wordwall zainteresowały uczniów. Lekcja została przeprowadzona z sukcesem.

Komentarz (0)

Dodaj komentarz
  • Brak komentarzy

Opcje strony

do góry