Data publikacji: 05.05.2022
Autor: Kamila Machul-Pietras, Barbara Turska

Nowoczesne rozwiązania na lekcji języka hiszpańskiego

Jeśli uczymy dzisiejszych uczniów tak, jak wczoraj, to okradamy ich z przyszłości. John Dewey (1916)

Rozwój współczesnych technologii w otaczającej rzeczywistości ma również odzwierciedlenie w edukacji. Właściwie trudno sobie już wyobrazić w dzisiejszych czasach lekcje przeprowadzone jedynie przy pomocy tablicy i kredy. Nauczyciele starają się uatrakcyjnić swoje zajęcia na każdy możliwy sposób, gdyż zarówno uczniowie, jak i rodzice mają coraz większe wymagania co do sposobu przekazywania im informacji, ale też zmienia się styl nauki i przyswajania wiedzy przez młodych ludzi. Dzisiejszy uczeń lubi być aktywny, lubi korzystać z nowych rozwiązań, a co za tym idzie jest bardziej zmotywowany do nauki, jeśli widzi, że nauczyciel szuka nowych rozwiązań i nie powtarza wciąż tych samych schematów. Nauczanie zdalne pokazało nam, że jest nieskończenie wiele możliwości, aby urozmaicić lekcje, ale również sprawiło, że nowe rozwiązania są coraz częściej wprowadzane podczas lekcji stacjonarnych.

Autorefleksja

Decydując się na wykorzystanie platformy Nearpod na mojej lekcji otwartej, zyskałam możliwość przekazania skondensowanej porcji wiedzy z zakresu gramatyki, jednocześnie angażując wszystkich uczniów. Dzięki dużej ilości aktywności oferowanej przez platformę, moi uczniowie nie nudzili się w trakcie lekcji, a ja uzyskałam szybką informację zwrotną dotyczącą ich poziomu zaangażowania oraz poziomu przyswojenia nowych informacji. Aplikacja pozwala na połączenie wszystkich aktywności od teorii po praktykę i nadaje lekcji dobre tempo pracy. Uczniowie mogli wykazać się pracując indywidualnie oraz grupowo.

Pracując z liczną grupą uczniów na zajęciach z języka hiszpańskiego, dzięki proponowanym przez Nearpod analizom statystycznym, mogłam szczegółowo ocenić, czy zaprezentowany temat został zrozumiany oraz które elementy należy powtórzyć bądź wzmocnić.

Zapraszam do zapoznania się ze scenariuszem zamieszczonym poniżej artykułu.

Kamila Machul-Pietras
nauczycielka języka hiszpańskiego w ZSO nr 4 im. Orląt Lwowskich w Lublinie
Komentarz obserwatorów zajęć

Lekcja otwarta z języka hiszpańskiego przeprowadzona była w męskiej piłkarskiej klasie sportowej. Już od początku zajęć nauczycielka zaangażowała wszystkich uczniów w klasie poprzez aktywację na platformie Nearpod, a następnie na Genially. Uczniowie zachęceni do rywalizacji aktywnie uczestniczyli w poszczególnych etapach lekcji. Można było zaobserwować u wszystkich stopniowy przyrost wiedzy. Z obserwacji wynika, iż nauczycielka ma bardzo dobry kontakt z młodzieżą, a wykorzystywane przez nią narzędzia TIK stanowią główne środki dydaktyczne, które urozmaicają lekcje i przyczyniają się do dużego zaangażowania i aktywności uczniów.

Komentarz (0)

Dodaj komentarz
  • Brak komentarzy

Opcje strony

do góry