Data publikacji: 28.03.2024
Autor: Jadwiga Budzyńska, Barbara Turska

Wizytówka w aplikacji Canva to sposób na profesjonalną reklamę

Na lekcji informatyki każdy uczeń może zdobyć wiele praktycznych informacji. Niezależnie od kierunku kształcenia lub branży zawodowej coraz częściej jednym z ważniejszych elementów przygotowujących do pracy zawodowej staje się umiejętność samodzielnego lub zleconego formatowania np. profesjonalnych wizytówek jako formy dobrze przygotowanej reklamy.

Informatyka staje się coraz bardziej elementarnym przedmiotem w szkole podstawowej i ponadpodstawowej. Również absolwenci wielokrotnie muszą nadal sięgać do zasobów informatycznych. Stąd uczniowie nawet szkoły branżowej w ramach programu nauczania poznają na lekcjach informatyki kilka programów, które mogą stanowić ważny element w ich przyszłej pracy zawodowej po ukończeniu nauki.

Należy pamiętać, że dobrze zareklamowany towar czy usługa wpływa na ostateczny sukces w wielu branżach gospodarki. Podczas lekcji informatyki pracują z zaawansowanymi funkcjami edytora tekstu. Umożliwia on tworzenie elementów reklamowych, takich jak: wizytówka, ulotka, folder, baner i plakat. Uczeń na lekcji “Wizytówki, czyli jak wykorzystać aplikacje do tworzenia materiałów reklamowych” powinien zdobyć potrzebne informacje, pozwalające samodzielnie opracować wizytówkę w oparciu o szablon.

W Internecie może on odnaleźć portale, które umożliwiają opracowanie dobrej wizytówki na podstawie gotowego szablonu. Do takich należy na przykład aplikacja Canva. Posiada wiele ciekawych elementów, które są proste i intuicyjne w obsłudze. Pozwala tworzyć różnorodne wyjątkowe projekty promocyjne i marketingowe o wysokiej jakości, które można dostosować do indywidualnych potrzeb.

Autorefleksja

Jestem przekonana, że po tej lekcji uczniowie wnikliwiej będą analizować wizytówki – nie tylko opracowane przez siebie, ale również obecne w równych miejscach usługowych. Zaczną zwracać uwagę na ich treść i elementy graficzne. Po drugie – podejmując w przyszłości działalność gospodarczą będą już mieć podstawy do tworzenia profesjonalnych wizytówek, które stanowią istotny element reklamy. Podczas lekcji uczniowie byli mocno zaangażowani. Chętnie podjęli temat i starali się znaleźć dobre rozwiązanie. Wykonali ciekawe wizytówki, odnoszące się do ich branży zawodowej. Uważam, że prosty przekaz i konkretne ćwiczenie pozwoliły uczniom osiągnąć mój zamierzony cel.

Zapraszam do zapoznania się ze scenariuszem lekcji i załącznikiem zamieszczonym poniżej artykułu.

Jadwiga Budzyńska
nauczycielka informatyki w Szkole Branżowej I stopnia w Zespole Szkół nr 5 im. Jana Pawła II w Lublinie
Komentarz obserwatorów zajęć

Na lekcji otwartej o wizytówkach uczniowie byli mocno zaangażowani. Musieli wykazać się pomysłowością i twórczym podejściem do tematu. Poznali tajniki dobrze graficznie opracowanych tekstów. Dzięki różnorodności działań uczniowie chętnie zgłosili się do wykonania pracy dla chętnych na kolejne zajęcia. Lekcja otwarta poprowadzona przez nauczycielkę była przygotowana profesjonalnie.

Komentarz (0)

Dodaj komentarz
  • Brak komentarzy

Opcje strony

do góry