Data publikacji: 16.05.2023
Autor: Andrzej Kowalczyk, Barbara Turska

Lekcja matematyki z wykorzystaniem Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej

Przekształcanie wzorów matematycznych i fizycznych z zastosowaniem metod rozwiązywania równań w klasie I szkoły ponadpodstawowej z wykorzystaniem zasobów Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej.

W czasie wszechobecnego wykorzystania narzędzi cyfrowych współczesna szkoła musi podążać za trendami. Zastosowanie technik informacyjno-komunikacyjnych pomaga uczniom aktywnie uczestniczyć w lekcji i skupiać uwagę na przekazywanych zagadnieniach, umożliwia lepsze zapamiętywanie omawianych treści, rozwija postawę badawczą oraz zaangażowanie w naukę i pracę.

Zintegrowana Platforma Edukacyjna jest narzędziem rekomendowanym przez Ministerstwo Edukacji i Nauki. Umożliwia tworzenie lekcji interdyscyplinarnych, autorskich, nauczycielskich wersji podręcznika, pracę grupową, kształcenie indywidualne. Zawiera zasoby do kształcenia ogólnego na wszystkich etapach edukacyjnych oraz do kształcenia zawodowego. Rozwija zdolności, zainteresowania i umiejętności uczniów, zdobywanie nowych źródeł wiedzy.

Autorefleksja

Lekcja otwarta przebiegła zgodnie z zaplanowanym scenariuszem. Wykorzystanie narzędzi TIK wzbogaciło prezentowane treści. Ułatwiły pełną realizację założonych celów. Zastosowane środki dydaktyczne pomogły w ciekawy sposób przekazać wiedzę, zachęciły wszystkich do aktywnego udziału w zajęciach. Uczniowie z zaangażowaniem wykonywali proponowane zadania i udzielali poprawnych odpowiedzi, wyciągali właściwe wnioski. W czasie zajęć stosowałem pełną indywidualizację pracy z uczniami.

Zapraszam do zapoznania się ze scenariuszem lekcji zamieszczonym poniżej artykułu.

Andrzej Kowalczyk
nauczyciel matematyki w Państwowej Szkole Budownictwa i Geodezji im. Hieronima Łopacińskiego w Lublinie
Komentarz obserwatorów lekcji

Uczestniczący obserwatorzy zajęć wymieniali się uwagami dotyczącymi lekcji. Cenne wskazówki będą wzbogacały dalszą pracę z uczniami. Zamierzone cele zostały osiągnięte. Zastosowane środki dydaktyczne zaangażowały uczniów w pracę na lekcji.

Komentarz (0)

Dodaj komentarz
  • Brak komentarzy

Opcje strony

do góry