Data publikacji: 16.05.2023
Autor: Cezary Marczewski, Barbara Turska

Użycie aplikacji MS Teams na lekcji z projektowania nawierzchni pieszo-jezdnej

Wyświetlanie treści ćwiczeń na rzutniku w dzisiejszych czasach może wydawać się już przestarzałe, a nauczyciele mają tendencję do krytykowania uczniów za nadużywanie smartfonów. Czy mogą okazać się one pomocne przy wykonywaniu ćwiczeń projektowych w zawodzie technik architektury krajobrazu?

Popularyzacja technologii mobilnych stawia przed nauczycielami nowe wyzwania. Zmotywowanie ucznia do kreatywnego korzystania z technologii i uświadomienia go, że postęp służy nie tylko do mało wymagającej rozrywki. Korzystanie z MS Teams na lekcjach pozwala dostarczać uczniom materiały dużo bardziej interesujące niż tradycyjne czarno-białe wydruki. Wielką zaletą jest również to, że można udostępniać ich niemalże nieograniczoną ilość, a całość trwa o wiele krócej niż żmudne krążenie po sali z stosem kartek papieru. Cyfrowa forma umożliwia również manipulowanie materiałami, dowolne powiększanie grafik, itp.

Autorefleksja

Rysowanie przekrojów przez elementy małej architektury jest dosyć żmudnym i mało spektakularnym procesem. Dla nastolatka nie ma nic bardziej nudnego od słów: rysunek techniczny, skala, wymiary, materiały budowlane. Jeszcze kilka lat temu tematy lekcji związane ze sporządzaniem rysunków technicznych przeprowadzane były w klasyczny sposób. Uczniowie dostawali wydruki z treścią ćwiczenia i niezbędnymi danymi uzupełnionymi o mój komentarz. Coraz częściej nauczyciele przedmiotów zawodowych starają się wykorzystywać do tego celu smartfony i aplikacje mobilne. Bardzo korzystnie wpływa to na zaangażowanie i motywację uczniów. Dostają oni dostęp do trójwymiarowego, zwymiarowanego obiektu z kolorowymi oznaczeniami graficznymi, który następnie rysują na płaskim przekroju. Takie rozwiązanie pozytywnie wpływa na ich wyobraźnię przestrzenną i daje im większy pogląd na to co mają narysować.

Zapraszam do zapoznania się ze scenariuszem lekcji zamieszczonym poniżej artykułu.

Cezary Marczewski
nauczyciel w Technikum Terenów Zieleni w Lublinie
Komentarz obserwatorów zajęć

Nauczyciele obserwujący byli pod wrażeniem zaangażowania, z jakim pracowali uczniowie. Korzystanie z aplikacji MS Teams umożliwiło uczniom dostrzeżenie niezbędnych wymiarów, oznaczeń i kolorów potrzebnych do wykonania projektu.

Komentarz (0)

Dodaj komentarz
  • Brak komentarzy

Opcje strony

do góry