Data publikacji: 28.05.2024
Autor: Magdalena Jaworska, Barbara Turska

Rozwiązywanie zadań tekstowych za pomocą równań z wykorzystaniem Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej

Uczniowie szkoły branżowej bardzo często deklarują niechęć do uczenia się matematyki. Zagadnienia realizowane na zajęciach są dla nich trudne, nie widzą ich zastosowania w codziennym życiu.

Zastosowanie na lekcjach narzędzi TIK, a zwłaszcza tablicy multimedialnej, uatrakcyjnia je i daje uczniom możliwość aktywnego w nich udziału. Zintegrowana Platforma Edukacyjna ułatwia nabywanie wiedzy i umiejętności poprzez różnorodne formy aktywności, ćwiczenia interaktywne i materiały multimedialne. Umożliwia również tworzenie nauczycielskich wersji lekcji poprzez odpowiednio dobrane materiały, dostosowane do tematu lekcji i poziomu uczniów.

Autorefleksja

Podczas lekcji wykorzystałam mobilną tablicę interaktywną z dostępem do Internetu oraz zasoby Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej, która jest kompletnym narzędziem ułatwiającym codzienną pracę zarówno nauczyciela, jak również samego ucznia. Zamieszczone tam formy aktywności pozwoliły uczniom rozwiązywać zadania w ciekawej dla niego formie, zapisywać poszczególne etapy zadania, przestawiać elementy, uzupełniać luki, a przede wszystkim uczeń mógł od razu sprawdzić poprawność swoich działań. Cele lekcji zostały osiągnięte, uczniowie byli bardzo zaangażowani w realizację zadań. Nawet ci, którzy zwykle niechętnie rozwiązują zadania przy tablicy, tym razem sami zgłaszali się do wykonania poszczególnych ćwiczeń. Po zajęciach, w trakcie rozmowy przyznali, że to była bardziej zabawa niż nudne zapisywanie równań na tablicy.

Zapraszam do zapoznania się ze scenariuszem lekcji zamieszczonym poniżej artykułu.

Magdalena Jaworska
nauczycielka matematyki w Branżowej Szkole Gastronomicznej I stopnia w Zespole Szkół nr 5 im. Jana Pawła II w Lublinie
Komentarz obserwatorów zajęć

Lekcja otwarta przebiegła zgodnie z zaplanowanym przez nauczycielkę scenariuszem. Uczniowie byli zaangażowani, zgłaszali się do wykonywania poszczególnych zadań, chętnie robili notatki w zeszytach. Wykorzystane środki dydaktyczne umożliwiły realizacje założonych celów lekcji. Uczniowie podczas zajęć byli bardzo aktywni. Lekcja matematyki realizowana w ten sposób była dla nich ciekawsza niż ta przeprowadzona w tradycyjny sposób.

 

Komentarz (0)

Dodaj komentarz
  • Brak komentarzy

Opcje strony

do góry