Bądźmy asertywni
Z roku na rok przybywa dzieci, które potrzebują wsparcia w postaci zajęć rewalidacyjnych – prowadzenie ich, to nie lada wyzwanie dla nauczyciela. Nie jest łatwo zainteresować tematem nastoletniego ucznia, który na co dzień ma wiele innych ciekawych zajęć.
Na szczęście żyjemy w czasach, które umożliwiają nam wykorzystywanie różnorodnych sposobów, technik pracy z młodzieżą. Jednym z takich sposobów jest używanie podczas pracy narzędzi TIK. Dzięki temu, że dają nam one potężny wachlarz możliwości, możemy urozmaicić zarówno zajęcia rewalidacyjne, jak i każde inne. Osobiście byłam pełna obaw, czy podołam nowoczesnym technologiom, jednak były to obawy bezpodstawne. Dzięki TIK moja praca stała się łatwiejsza i przyjemniejsza.
Autorefleksja
Uczeń bardzo chętnie wziął udział w zajęciach, nawiązał pozytywny kontakt z osobą prowadzącą. Był bardzo zaintrygowany wykorzystaniem technologii informatycznych, zwłaszcza tablicy interaktywnej. Zauważyłam, iż taka odmiana pozytywnie wpływa na atmosferę na zajęciach oraz na poziom zainteresowania ucznia.
Zaplanowane cele zajęć zostały osiągnięte. Uczeń odpowiadał na zadawane pytania, samodzielnie wymyślał odpowiedzi do niektórych zadań.