Data publikacji: 19.05.2023
Autor: Magdalena Kukier, Hanna Głos

Zdrowo żyć z narzędziami TIK

Bez wątpienia w dzisiejszych czasach narzędzia TIK są dużym udogodnieniem. Wykorzystanie ich podczas zajęć sprawia, że lekcje są bardziej atrakcyjne, a uczniowie w prosty sposób zapamiętują informacje. Pozwalają one również na szybką weryfikację poziomu wiedzy ucznia z bieżącej lekcji.

Aby zaciekawić ucznia i przyciągnąć jego uwagę wykorzystane zostały narzędzia TIK. Ćwiczenia interaktywne oraz gry dydaktyczne, a także filmy dostępne w Internecie świetnie w tym pomagają, gdyż poszerzają możliwości komunikacji i sprawiają, że dziecko aktywniej bierze udział w lekcji. Priorytetem wśród rodziców i dzieci jest zdrowie. Nauczyciel przypomina o zasadach zdrowego odżywiania, starając się ustrzec dzieci przed popełnianiem błędów, pokazać spodziewane skutki niezdrowego odżywiania. Częste rozmowy pomagają w nabywaniu zdrowych nawyków żywieniowych.

Autorefleksja

Założone cele do tematu „Zdrowym być, zdrowo żyć” zostały w pełni zrealizowane. Zastosowane podczas lekcji technologie z wykorzystaniem narzędzi TIK zwiększyły aktywność uczniów w prezentowanych zajęciach, poprawiły też przyswajalność wiedzy. Dzieci z zaciekawieniem i dużą aktywnością przystępowały do realizacji zadań, ponieważ poznane narzędzia przykuły większą uwagę uczniów. Dzięki poznanym technologiom informacyjno-komunikacyjnym uczniowie poszerzyli swoje kompetencje.

Zapraszam do zapoznania się z scenariuszem zamieszczonym poniżej artykułu.

Magdalena Kukier
Nauczycielka w Szkole Podstawowej nr 45 w Zespole Szkół Ogólnokształcących nr 1 im. Z. Herberta w Lublinie
Komentarz obserwatorów zajęć

Materiał zawarty w temacie został w poprawny sposób zaprezentowany uczniom przez nauczyciela i opanowany przez uczniów. Narzędzia zostały wykorzystane adekwatnie do sytuacji i omawianego zagadnienia. Uczniowie z dużym zaangażowaniem uczestniczyli w zajęciach.

Komentarz (0)

Dodaj komentarz
  • Brak komentarzy

Opcje strony

do góry