Data publikacji: 04.05.2022
Autor: Dorota Skowron, Bożena Jarmuł

Meeting Great Britain with native speaker

Lekcja z native speakerem, czyli kontakt z „żywym językiem”, to świetna okazja do wzbogacenia słownictwa, doskonalenia wymowy, w tym akcentu brytyjskiego, przełamania barier w komunikacji oraz poszerzenia wiedzy kulturowej o Wielkiej Brytanii. Organizację takich wirtualnych spotkań z native speakerem umożliwia zastosowanie TIK, a same spotkania nie tylko wpływają na utrwalenie wiedzy i umiejętności, ale są też motywacją do doskonalenia umiejętności językowych.

Przygotowana lekcja jest utrwaleniem słownictwa związanego z zakupami oraz porównywaniem sklepów, przedmiotów, promocji, usług. Wprowadzeniem do tematu jest powtórzenie zagadnień dotyczących stopniowania przymiotników, zrealizowane z zastosowaniem tablicy interaktywnej oraz ćwiczeń przygotowanych w aplikacji LearningApps.

W kolejnym etapie lekcji uczniowie łączą się zdalnie z native speakerem i rozmawiają z Brytyjczykiem na temat najpopularniejszych sklepów w Wielkiej Brytanii oraz w Polsce, ze szczególnym zwróceniem uwagi na porównanie sklepów oraz wyrażenie o nich swojej opinii. Stopień zrozumienia informacji przekazanych przez native speakera sprawdzany jest z zastosowaniem przygotowanych do lekcji kart pracy, w których uczniowie zapisują szczegółowe informacje z konwersacji.

Utrwaleniem wiadomości jest praca domowa – przygotowane przez nauczyciela ćwiczenia interaktywne, które należy wykonać na portalu Liveworksheets.com. Dla zainteresowanych uczniów dodatkowo przewidziana jest realizacja prezentacji multimedialnej o angielskim sklepie Harrods.

Autorefleksja

Założone cele lekcji zostały zrealizowane. Wykorzystanie TIK oraz obecność native speakera sprawiły, że uczniowie byli ciekawi spotkania, a tym samym skoncentrowani oraz zmotywowani do pracy. Uważam, że w znacznym stopniu wpłynęło to na utrwalenie poznanych wcześniej treści, ale również na przełamanie oporów uczniów w komunikowaniu się w języku angielskim. Dodatkowo, wskazałam uczniom zasoby Internetu, które można wykorzystać do nauki języka w szkole oraz domu. Zarówno lekcję, jak i jej efekty, oceniam bardzo dobrze.

Komentarz obserwatorów zajęć

Lekcja została wysoko oceniona przez uczestniczących w niej obserwatorów. Stwierdzili oni, że jest to niecodzienny, a zarazem bardzo ciekawy sposób na utrwalenie materiału. Przebieg zajęć był zgodny ze scenariuszem, a zamierzone cele zostały osiągnięte. Podkreślono, iż obecność native speakera oraz zastosowane metody i środki dydaktyczne sprawiły, że uczniowie z dużym zaangażowaniem uczestniczyli w lekcji.

Zapraszam Państwa do zapoznania się ze scenariuszem lekcji i załącznikami.

Dorota Skowron
nauczycielka w Szkole Podstawowej nr 40 im. Lubelskiego Lipca 1980 w Lublinie

Komentarz (0)

Dodaj komentarz
  • Brak komentarzy

Opcje strony

do góry