Wykorzystanie platformy Moodle w edukacji
Notatka na temat siódmej edycji seminarium "Rozwój e-learningu jako odpowiedź na wyzwania uczenia się przez całe życie", które odbyło się 6 czerwca 2014 r. w KOWEZIU w Warszawie, oraz fragment prezentacji prelegentki dr inż. Agaty Waszek, konsultanta LSCDN z Oddziału w Zamościu.
Adresatami seminarium byli nauczyciele, nauczyciele-konsultanci, doradcy metodyczni, dyrektorzy, doradcy zawodowi, pedagodzy, psycholodzy, bibliotekarze. Celem seminarium była m.in. prezentacja dorobku nauczycieli w zakresie wykorzystywania e-learningu w procesie kształcenia. W trakcie seminarium prowadzona była dyskusja na temat potrzeb wynikających z wdrażania kształcenia na odległość. Prelegenci prezentowali własne dokonania, zastosowane rozwiązania oraz zdobyte doświadczenie w kształceniu na odległość.
W programie znalazły się m.in. takie tematy jak: "Elektroniczne zasoby do kształcenia zawodowego", "Khan Academy", "Idea uczenia się przez całe życie w cyfrowym świecie programu Erasmus+" oraz "Wykorzystanie platformy Moodle w edukacji". Seminarium było również dostępne on-line w trakcie wystąpienia prelegentów, uczestnicy zadawali pytania "na żywo".
Agata Waszek zaprezentowała temat: "Wykorzystanie platformy Moodle w edukacji". W trakcie wystąpienia poruszone zostały m.in. takie zagadnienia jak: krótka historia edukacji zdalnej, cechy e-learningu, technologia Web 2.0 – środowisko e-learningu, etapy wprowadzania e-learningu do edukacji, korzyści wprowadzenia e-learningu do edukacji, bariery i pożądane cechy e-tutora, przykłady dobrej praktyki – wykorzystanie e-learningu w pracy nauczyciela konsultanta, trenera-wykładowcy (na przykładzie platformy LSCDN) oraz w pracy dydaktycznej i organizacyjnej nauczyciela.
Fragment prezentacji
Podczas swojego wystąpienia Agata Waszek zaprezentowała następujące przykłady dobrej praktyki: