Ocenianie uczniów na lekcjach religii w szkole
Ocenianie na lekcjach religii w szkole podobnie jak i na innych przedmiotach posiada następujące najważniejsze cele: informacyjny, motywacyjny i diagnozujący.
Szczegółowe przepisy regulujące zasady oceniania osiągnięć edukacyjnych uczniów z religii, zostały wydane w 2008 roku przez Komisję Wychowania Katolickiego Konferencji Episkopatu Polski, jako Zasady oceniania osiągnięć edukacyjnych z religii rzymsko-katolickiej w szkołach.
Dokument ten przede wszystkim podkreśla, że podstawowe kryteria oceniania uczniów z religii, to: poziom i postępy w opanowaniu przez ucznia wiadomości i umiejętności w stosunku do wymagań edukacyjnych wynikających z Podstawy programowej katechezy Kościoła katolickiego w Polsce oraz realizowanego przez nauczyciela programu nauczania. Ocenianiu nie podlegają praktyki religijne.
Zapraszam do lektury całości mojej publikacji na temat oceniania uczniów na lekcjach religii w szkole.
Ks. dr Robert Strus - konsultant LSCDN O/Zamość
Artykuł do pobrania w pliku PDF