Konferencja Pasja i rzetelny warsztat - edukacja nieformalna wsparciem rozwoju zawodowego nauczycieli
Lubelskie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli zaprasza w dniu 21 maja 2021 r. do udziału w bezpłatnej konferencji, podczas której przedstawiciele edukacji nieformalnej: Programu eTwinning, Cyfrowego Dialogu, Szkoły z Klasą i Uczymy Dzieci Programować, przedstawią formy wsparcia nauczycieli i uczniów w procesie nauczania i uczenia się. Zaprezentują pomysły na ciekawą i mądrą edukację.
Organizator
Lubelskie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Lublinie. Koordynatorzy konferencji: Anna Szum i Hanna Głos.
Adresaci
Dyrektorzy i Nauczyciele różnych typów placówek oświatowych: przedszkoli, szkół podstawowych i ponadpodstawowych.
Zapisy i udział
Udział w konferencji jest bezpłatny. Zapisy odbywają się poprzez formularz zgłoszeniowy: https://forms.gle/3wVuirbmeiNyvT27A.
Link do spotkania zostanie przesłany w dniu 20.05.2021 r. na adres mailowy podany podczas zgłoszenia. Uczestnicy wydarzenia otrzymają potwierdzenie udziału w spotkaniu.
Program
- 10:00-10:10 - Oficjalne otwarcie Konferencji
Krzysztof Staruch – Dyrektor LSCDN w Lublinie - 10:10-10:15 - Wprowadzenie
Anna Szum – doradca metodyczny LSCDN - 10:15-10:35 - Prezentacja Programu eTwinning
Monika Regulska – Krajowe Biuro eTwinning - 10:35-10:55 - Cyfrowy Dialog - Wspieranie poprzez towarzyszenie i docenianie
Iwona Brzózka-Złotnicka – Prezeska Zarządu Stowarzyszenia Cyfrowy Dialog
Krzysztof Jaworski – Cyfrowy Dialog - 10:55-11:15 - Szkoła z Klasą – Uczymy odpowiedzialności, uważności i współdziałania
Agata Łuczyńska - Prezeska Fundacji Szkoła z Klasą - 11:15-11:35 - Uczymy Dzieci Programować - metodycznie, merytorycznie, razem
Anna Świć – autorka i koordynatorka programu UDP, Prezes Zarządu Fundacji Rozwoju Edukacji Cyfrowej
Rafał Mitkowski – koordynator programu UDP, Prezes Zarządu Edusense - 11:35-11:45 - Przerwa
- 11:45-12:15 - Warsztaty I
TwinSpace - platforma do realizacji projektu
Monika Regulska - 12:15-12:45 - Warsztaty II
Jak budować poczucie własnej wartości nauczycieli i nauczycielek? Dlaczego trzeba i dlaczego warto to robić?
Iwona Brzózka-Złotnicka, Krzysztof Jaworski - 12:45-13:15 - Warsztaty III
Design Thinking w pracy szkoły - Jak zadbać o potrzeby nie tylko uczniów, ale i nauczycieli?
Agata Łuczyńska - 13:15-13:45 - Warsztaty IV
Kodowanie sposobem na rozwój dziecka i nauczyciela
Anna Świć, Rafał Mitkowski - 13:45-13:55 - Podsumowanie
Anna Szum, Hanna Głos - 13:55-14:00 - Zakończenie Konferencji
Krzysztof Staruch
Mentorzy
Monika Regulska - w programie eTwinning pracuje od 2006 roku. Zajmuje się prowadzeniem strony etwinning.pl oraz kanałów social media (FB, Twitter, Instagram), wprowadzaniem eTwinning do programu studiów przyszłych nauczycieli oraz organizacją licznych szkoleń stacjonarnych i online. Prowadzi także dział helpdesk - jeśli macie jakieś problemy techniczne lub merytoryczne wątpliwości zaprasza do kontaktu.
Iwona Brzózka-Złotnicka - polonistka, bibliotekarka i animatorka kultury. Ekspertka edukacyjna, trenerka, autorka materiałów edukacyjnych i popularyzatorka specjalizująca się w wykorzystaniu nowych technologii w procesie nauczania i uczenia się. Przez 8 lat nauczycielka języka polskiego w szkole podstawowej. Dziś wspiera nauczycieli, rodziców i uczniów w zdobywaniu kompetencji przyszłości. Współzałożycielka i prezeska Stowarzyszenia Cyfrowy Dialog, w ramach którego realizuje ogólnopolskie projekty dotyczące edukacji cyfrowej, m.in. Zaprogramuj Przyszłość, Centrum Mistrzostwa Informatycznego, Informatyka bez granic czy Amazon STEM Kindloteka. Współtwórczyni i koordynatorka programów Mistrzowie Kodowania, Mistrzowie Kodowania Junior i CyfrOFFy kONtakt dla Samsung Electronics Polska. Współpracowała i współpracuje z wieloma organizacjami pozarządowymi zajmującymi się edukacją cyfrową, a także z NASK, Ministerstwem Cyfryzacji (Cyfryzacja KPRM) i Centrum Projektów Polska Cyfrowa. Trzykrotnie znalazła się wśród laureatów Listy 100 Szerokiego Porozumienia na Rzecz Umiejętności Cyfrowych.
Krzysztof Jaworski - koordynator i trener edukacyjny w wielu programach dotyczących edukacji cyfrowej. Absolwent Akademii Pedagogicznej w Krakowie oraz Uniwersytetu Szczecińskiego, oligofrenopedagog. Ukończył studia podyplomowe dotyczące coachingu. Przez 7 lat pracował w szkole podstawowej jako pedagog specjalny. Osiągnął stopień nauczyciela mianowanego. Laureat konkursu Innowacyjny Nauczyciel 2013. Absolwent programu Future Classroom Lab realizowanym przez European Schoolnet w Brukseli. Współpracował m.in. z Centrum Edukacji Obywatelskiej, Fundacją Orange, Fundacją Nowoczesna Polska. Autor publikacji naukowych, artykułów i scenariuszy dedykowanych nauczycielom. Programowanie i robotyka nie mają przed nim tajemnic, choć i tak zgłębia je każdego dnia. Na co dzień związany ze Stowarzyszeniem Cyfrowy Dialog, gdzie w roli mentora i metodyka wspiera nauczycieli w ramach projektów Centrum Mistrzostwa Informatycznego oraz Zaprogramuj Przyszłość. Prelegent na wielu konferencjach edukacyjnych m.in.: Inspiracje, TEDxPiotrowskaStreetSaloon, Zlot Innowacyjnych Nauczycieli, Informatyka w Edukacji, Scratch Conference 2017 i 2018.
Agata Łuczyńska - współzałożycielka i prezeska Fundacji Szkoła z Klasą. Od 2009 r. wprowadza do szkół nowe trendy i innowacyjne metody nauczania. Promuje model otwartej szkoły, która uczy odpowiedzialności, współpracy, krytycznego myślenia, społecznego zaangażowania i rozwiązywania problemów. Interesuje ją wpływ przestrzeni na uczenie się i wpływ nowych mediów na edukację. Trenerka, autorka programów szkoleń i publikacji. Współautorka koncepcji wielu znanych programów edukacyjnych. Wielokrotnie odznaczana za swoją działalność na rzecz innowacyjnej edukacji (Digital Shaper 2018 w kategorii edukacja, w 2017 r. wpisana na listę 100 Szerokiego Porozumienie na Rzecz Umiejętności Cyfrowych, w 2014 r. na liście New Europe 100). Pasjonuje się językami. Cały rok jeździ do pracy rowerem, w wolnych chwilach wyrusza w podróże z namiotem.
Anna Świć - ekspertka edukacyjna, nauczycielka (stopień awansu zawodowego - nauczyciel mianowany), logopedka, trenerka, miłośniczka wykorzystywania nowoczesnych technologii w edukacji.
Autorka i koordynatorka Ogólnopolskiego Programu „Uczymy dzieci programować”.
Właścicielka firmy szkoleniowej „Kodowanie na dywanie”, w ramach której przeprowadziła kilkaset autorskich warsztatów dla nauczycieli przedszkoli i szkół w zakresie wprowadzania programowania, robotyki i nowych technologii do zajęć dydaktycznych.
Autorka licznych scenariuszy zajęć dla dzieci z zakresu wprowadzania programowania i robotyki na różnych etapach edukacji.
Autorka bloga www.kodowanienadywanie.blogspot.com, autorka książek „Kodowanie na dywanie. W przedszkolu, w szkole i w domu”, „Kodowanie na dywanie. Różne kompetencje, różne edukacje”, „Kodowanie na dywanie. Od aktywności na macie do Scratcha Juniora”, „Kodowanie na dywanie. Vademecum” oraz poradnika dla nauczycieli powstałego w ramach projektu „Misja programowanie”.
Prelegentka na wielu konferencjach edukacyjnych, między innymi „Kongres OSKKO”, „Inspiracje wczesnoszkolne”, „Kongres TiK w edukacji”.
Laureatka Listy Stu 2018 i Listy Stu 2019 szczególnie zasłużonych w zakresie rozwijania kompetencji cyfrowych w Polsce. Ambasadorka marki EduSense. Prezes Zarządu Fundacji Rozwoju Edukacji Cyfrowej.
Rafał Mitkowski - prezes marki EduSense, koordynator Ogólnopolskiego Programu „Uczymy dzieci programować”. Trener, współautor warsztatów dla nauczycieli z zakresu wprowadzania programowania i robotyki do edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej.
Zawsze zainteresowany nowymi technologiami i możliwościami, jakie dają one w szeroko rozumianej edukacji. Posiada wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu projektami związanymi z edukacją: platform e-learningowych, e-podręczników, multibooków. Jako jeden z pierwszych w Polsce był współwydawcą encyklopedii multimedialnych dla młodzieży: Encyklopedia Kosmosu, Encyklopedia Świata i portali medycznych: zdrowie.med.pl, leki.med.pl.
Czynnie uczestniczy w licznych konferencjach dla nauczycieli pokazując możliwości jakie daje wykorzystanie robotów w edukacji nie tylko na lekcjach informatyki.
Laureat Listy Stu 2018, 2019 i 2020 szczególnie zasłużonych w zakresie rozwijania kompetencji cyfrowych w Polsce.