Centrum LSCDN
WAI3
-
serwis mobilny
-
dodaj do ulubionych
-
mapa serwisu
Centrum LSCDN
Centrum LSCDN
BIP
Spotkania doradców z nauczycielami
Moodle
Centrum Wymiany Wiedzy
Lifelong Learning Programme
FMP
Grosik
Noclegi

Wydarzenia

Data publikacji 09.12.2015
Anna Radziwiłko

Notatka pokonferencyjna Rozpoznawanie i profilaktyka problemów psychicznych dzieci w szkole

Dnia 2 grudnia 2015 w godzinach 10.00-14.15 w Sali Błękitnej UW w Lublinie przy ul. Spokojnej 4 odbyła konferencja dla nauczycieli, psychologów i pedagogów szkolnych, w której wzięło udział ok 260 osób. W tym artykule znajdują się linki do materiałów pokonferencyjnych.

Organizatorem konferencji było Lubelskie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli we współpracy z Kuratorium Oświaty w Lublinie.

Konferencję otworzył dyrektor LSCDN Andrzej Zieliński. Obecni byli przedstawiciele kuratorium oraz Urzędu Miasta Lublin:

  • Wicekurator Anna Szczepińska,
  • Aleksandra Sępoch – zastępca dyrektora Wydziału Wpierania Rozwoju Edukacji
  • Małgorzata Kępa-Mitura – reprezentująca Wydział Zdrowia i Spraw Społecznych Urzędu Miasta Lublin
  • Mirosław Jarosiński – zastępca dyrektora Wydziału Oświaty i Wychowania Urzędu Miasta Lublin

Wykładowcami byli:

  • prof. nadzw dr hab. Aneta Borkowska, psycholog kliniczny, wykładowca UMCS, autorka licznych publikacji,
  • dr. n. med. Kinga Szymona specjalista psychiatrii dziecięcej w Klinice Psychiatrii Samodzielnego Publicznego Szpitala Klinicznego nr 1 w Lublinie,
  • dr n. med. Jacek Mendocha, chirurg onkolog COZL,
  • Janusz Koczberski, psycholog, certyfikowany specjalista terapii uzależnień, ceniony szkoleniowiec i superwizor nauczycieli, psychologów i pedagogów szkolnych oraz pracowników socjalnych,
  • inspektor Artur Rudnik, naczelnik Wydziału Prewencji Komendy Wojewódzkiej Policji w Lublinie.

Tematyka konferencji obejmowała:

Konferencja jest pierwszym etapem realizacji projektu, którego dalsze działania przewidują przeprowadzenie badań profilaktycznych w wybranych szkołach w kierunku wykrywania ryzyka zespołu nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi. Trafne diagnozowanie dzieci z zaburzeniami zachowania ukierunkuje działania nauczycieli w zakresie planowania pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów.

 

 

Bookmark and Share
Drukuj
pdf
Poleć stronę
Wstecz
Możesz skorzystać też z opcji:
W celu zapisania się na kurs musisz się zalogować.

Przypomnij hasło
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta:
zarejestruj się