110027.Przygotowanie uczniów do zglobalizowanej przyszłości z wykorzystaniem modelu interkulturowej kompetencji komunikacyjnej oraz myślenia krytycznego na lekcji języka angielskiego

Informacje ogólne

Kategoria szkolenia
Nauczyciele szkół podstawowych (klasy IV-VIII)
Forma
Warsztaty
Liczba godzin
4
Cena
bezpłatne
Odbiorca
Nauczyciele szkół podstawowych (klasy IV-VIII)
Kierownik
Małgorzata Tetiurka

Prowadzący

Draper Kirke

Program

  • Prezentacja modelu rozwijania międzykulturowej kompetencji komunikacyjnej.
  • Ćwiczenia interaktywne – analiza kultury poprzez praktyczne zadania.
  • Dyskusja i analiza przypadków – strategie skutecznej komunikacji międzykulturowej.
  • Refleksja i wdrażanie – zastosowanie modelu na lekcjach języka angielskiego.

Organizacja

Warsztaty stacjonarne w siedzibie LSCDN przy ul. Dominikańskiej 5 w Lublinie.

Uwagi

Bio:
Draper Kirke is an educator and teacher trainer in his 22nd year of overseas experience. At Sookmyung Women's University in Seoul, South Korea, he studied for an MA in TESOL, concentrating on young learners. Most of his current time and passion is devoted to issues of intercultural communication and the development of critical thinking skills in young learners. Draper has been a visiting instructor and English Language Fellow at the Odesa Regional Institute of Teacher Training in Odesa, Ukraine, a Virtual Fellow in Uzhhorod, Ukraine, a Virtual Specialist working on pedagogical curriculum projects with universities across Ukraine, and is currently an English Language Fellow at UMCS in Lublin, Poland.  
Presentation:
A Framework for Increasing Students' Intercultural Communicative Competence - How to use your language lessons to prepare your students for their globalized future with critical thinking.This session is designed for educators of primary and secondary students and will consist of an explanation of the framework with examples, and pair/group work. A lot of language books, schools, and courses are starting to focus more on using culture as a vehicle for language learning. It's usually quite "flat," and can lead learners to acquiring an unsophisticated understanding of culture. This four-stage framework will increase our students' intercultural communicative competence by guiding them through a process that starts with knowledge acquisition, continues with experiential learning, pivots to a critical thinking analysis, and wraps up with an introspective contemplation that will help students understand their relationship with the culture of others as well as their own.

Zapisz się

Brak możliwości zapisu.

Opcje strony

do góry