Projekt edukacyjny jako pole współpracy i wymiany doświadczeń nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej
Kierunki polityki oświatowej państwa na rok szkolny 2018/2019 stały się jednym z punktów wyjścia do opracowania dwóch projektów edukacyjnych w ramach sieci współpracy i samokształcenia nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej.
Był to projekt „Obywatel Chełma” (załącznik nr 1) oraz projekt „Kim będę, gdy dorosnę” (załącznik nr 2). Pierwszy z projektów wynikał z potrzeby wdrożenia działań służących wychowaniu do wartości i kształtowaniu patriotycznych postaw uczniów. Drugi zaś łączył się z rozwojem doradztwa zawodowego.
Podjęte działania były spójne z założeniami obowiązującej podstawy programowej kształcenia ogólnego. Zastosowanie metody projektu, oprócz wspierania uczniów w nabywaniu kompetencji społecznych, miało na celu również rozwijać ich przedsiębiorczość i kreatywność, a nauczycielom pozwalało na zastosowanie nowych rozwiązań programowych, organizacyjnych oraz metodycznych.
Efekty realizacji obu przedsięwzięć zostały zaprezentowane na FORUM WYMIANU DOŚWIADCZEŃ dnia 6 czerwca 2019 r. Zapraszamy do obejrzenia relacji przygotowanych przez nauczycieli realizujących projekty.
Relacje z realizacji projektu edukacyjnego „Obywatel Chełma”:
- Szkoła Podstawowa nr 5 im. Marii Konopnickiej w Chełmie (załącznik nr 3)
- Szkoła Podstawowa nr 11 im. Ireny Sendlerowej w Chełmie (załącznik nr 4)
- Szkoła Podstawowa nr 1 im. Tadeusza Kościuszki z oddziałami integracyjnym w Chełmie (załącznik nr 5)
Ewa Lipska
konsultant LSCDN
koordynator sieci współpracy i samokształcenia nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej