Data publikacji: 20.06.2022
Autor: Eliza Pyzik, Barbara Turska

Wiosna z Wordwall

Nauczanie zdalne postawiło przed nauczycielami nowe wyzwania w sposobie przekazywania wiedzy, a dzięki wykorzystaniu narzędzi TIK lekcje te stały się dla uczniów atrakcyjne. Jednym z ciekawszych narzędzi jest aplikacja Wordwall, która oferuje szereg ciekawych zadań i ćwiczeń do pracy z dziećmi.

W edukacji wczesnoszkolnej niebywale ważne jest, aby skłonić ucznia do skupienia, zaangażowania i chęci wyrażania swoich myśli. Bardzo pomocne w tej kwestii są narzędzia TIK – kolorowe prezentacje, multimedialne ćwiczenia – jak koła fortuny, testy, uzupełnianki wyrazowe – tworzą bazę do aktywnego udziału dziecka w lekcji.

Autorefleksja

Zamierzone cele zostały osiągnięte, dzieci poznały oznaki wiosny, z pomocą prezentacji nabyły wiedzę o gatunkach wiosennych kwiatów, których nazwy podzieliły na głoski i sylaby.

Ćwiczenia interaktywne Wordwall odegrały istotną rolę w procesie utrwalania wiadomości. Szczególnym zainteresowaniem cieszyły się ćwiczenia z luką i koło fortuny. Każdy uczeń chciał brać w nich udział. Do wykonania ćwiczeń wykorzystano tablicę interaktywną, która dodatkowo zmotywowała dzieci do działania.

Zapraszam do zapoznania się ze scenariuszem zajęć i prezentacją, załączonymi poniżej artykułu.

Eliza Pyzik
nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej w Szkole Podstawowej nr 15 im. Jana Pawła II w Lublinie
Komentarz obserwatorów zajęć

Podczas zajęć nauczycielka trafnie wykorzystywała narzędzia TIK – ćwiczenia interaktywne, film i prezentację. Zastosowane zadania dostosowane były do poziomu umiejętności i możliwości edukacyjnych dzieci, także tych z orzeczeniem do kształcenia specjalnego. Widać było duże zaangażowanie uczniów i zainteresowanie tematem. Dzięki zaproponowanym metodom udało się osiągnąć zamierzone cele.

Komentarz (0)

Dodaj komentarz
  • Brak komentarzy

Opcje strony

do góry