Relacja i materiały z IV Forum Nauczycieli Przedmiotów Humanistycznych "Dobre praktyki"
Przedstawiamy Państwu materiały z IV Forum Nauczycieli Przedmiotów Humanistycznych "Dobre praktyki", które odbyło się 2 grudnia 2015 r. w oddziale chełmskim LSCDN. Tematyka Forum dotyczyła metod pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się oraz oceniania kształtującego na lekcjach języka polskiego.
W programie Forum Maria Mysiak – zaproszony ekspert z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej – zaprezentowała dwa bloki tematyczne:
Metody pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (w tym: z uczniami z niższymi niż przeciętne możliwościami intelektualnymi, z autyzmem, z ADHD, z niepełnosprawnością ruchową, z chorobami przewlekłymi, słabowidzącymi, słabosłyszącymi, zagrożonymi niedostosowaniem społecznym) na lekcjach przedmiotów humanistycznych.
Drugi blok tematyczny dotyczył metod pracy z uczniami ze specyficznymi trudnościami w nauce (dysleksja, dysgrafia, dysortografia).
Teresa Kozioł (LSCDN) przedstawiła kolejny temat, który interesował nauczycieli (jak wynikało z ankiet) - Ocenianie kształtujące na lekcjach języka polskiego. W prezentacji znalazły się wybrane materiały z różnych publikacji dotyczące zastosowania elementów i strategii OK w praktyce szkolnej.
Uczestnicy szkolenia mogli obejrzeć, a nawet wypożyczyć, nowości wydawnicze dotyczące prezentowanych tematów, które przeglądali na wystawie książek i czasopism przygotowanej w ramach współpracy z Biblioteką Pedagogiczną w Chełmie.