Escape Room w edukacji szkolnej
Chciałabym zaproponować interdyscyplinarny Escape Room zatytułowany „Poszukiwania skarbu w Londynie”. Materiały można wykorzystać również w edukacji zdalnej, przygotowując np. prezentację w aplikacji Genial.ly.
Historia pokojów zagadek, jak się okazuje, jest dosyć długa, bo ma już 32 lata. Pierwsze wirtualne gry typu Escape Room pojawiły się w 1988 roku. Zasady postępowania, zarówno w świecie wirtualnym, jak później w realnej, choć zaaranżowanej, rzeczywistości, są takie same. Gry oparte na fikcyjnych przygodach, poprzez rozwiązanie kolejnych zagadek czy łamigłówek, prowadzą do wydostania się z wirtualnego lub realnego pomieszczenia. Mogą być również finałem rozpoczętej misji.
Trudno nie zauważyć atrakcyjności i przydatności takiej formy pracy dla edukacji. Możemy w niej łączyć treści wieloprzedmiotowe, rozwijać umiejętności i kształtować postawy w zakresie wszystkich kompetencji kluczowych.
Zaproponowany przez mnie Escape Room ma tytuł „Poszukiwania skarbu w Londynie” i jest ponadprzedmiotowy.
ESCAPE ROOM pt. Poszukiwania skarbu w Londynie
Adresaci: uczniowie klas IV-VI szkoły podstawowej
Opis: Pokój zagadek zabierze uczniów w podróż po Londynie. Ich zadaniem będzie odkodowanie ważnych informacji związanych z głównymi zbytkami miasta, które pozwolą na odnalezienie ukrytego skarbu Króla Jerzego VI.
Jest to dobry sposób na zdobycie i utrwalenie wiadomości związanych z historią, zabytkami i kulturą stolicy Anglii. Praca z planem miasta pozwoli rozwinąć umiejętności topograficzne, a współpraca w grupie będzie doskonałym ćwiczeniem relacji społecznych. Ćwiczenie słownictwa w języku angielskim będzie utrwaleniem umiejętności językowych wokół tematu podróże, turystyka.
Misja polega na rozwiązywaniu przez uczniów zakodowanych zadań, które doprowadzą do miejsca ukrytego skarbu.
Zapraszam do zapoznania się z treścią Escape Room pt. Poszukiwania skarbu w Londynie, kartą pracy dla ozobota oraz mapami Londynu.