Data publikacji: 21.06.2022
Autor: Elżbieta Wojtowicz

Matematyka – przygotuj ucznia do egzaminu ósmoklasisty

Grupa nauczycieli matematyki, współpracująca w ramach sieci Matematyka – uczyć skutecznie, w roku szkolnym 2020/2021 opracowała 12 miniarkuszy egzaminacyjnych, w kolejnym roku szkolnym powstało 17 takich miniarkuszy. Wszystkie zostały zamieszczone poniżej.

Dobór zadań, które umożliwią uczniom ćwiczenie matematycznych umiejętności, to ważny element skutecznych przygotowań do egzaminu. Wprowadzenie przez resort edukacji wymagań egzaminacyjnych, aktualnych do roku 2023 jako podzbioru treści zawartych w podstawie programowej, sprawiło, że dostępne na rynku zbiory zadań i arkuszy wymagają modyfikacji.

Przygotowane przez nas miniarkusze w pełni wpisują się w treści tych wymagań, stanowią autorskie opracowania. Ponadto każdy z nich to tzw. mix zadań, gdzie każde zadanie dotyczy innej umiejętności.

Powtórki przed egzaminem warto rozpoczynać przechodząc przez kolejne działy wymagań. Jednak mieszanie treści, czyli stosownie systemu przeplatania, przynosi szczególnie pożądane korzyści. Na podstawie badań neurodydaktyków, a także własnych doświadczeń, mogę stwierdzić, że to właśnie odpowiednio długi czas pracy ucznia w chaosie treści daje szansę na tworzenie w jego mózgu mentalnych haczyków i zbrylanie wiedzy. Zbrylona wiedza jest trwała, uczeń potrafi wtedy wykazać się elastycznością myślenia, czyli warunek konieczny osiągnięcia sukcesu na egzaminie jest spełniony.

Autorzy miniarkuszy w roku szkolnym 2020/2021

Kinga Adamkiewicz SP 23 Lublin, Paulina Adamczyk SP 39 Lublin, Iwona Bodzak SP Markuszów, Dorota Czerwińska SP 40 Lublin, Beata Frączek SP 20 Lublin, Magdalena Jaskot SP 40 Lublin, Alina Kłyza SP 2 Łęczna, Bożena Krzowska SP 23 Lublin, Maria Pastucha SP 40 Lublin, Magdalena Szwed SP 27 Lublin, Anna Żurawska SP 20 Lublin, Wioleta Żydek SP Radawiec Duży.

Koordynacja projektu - Elżbieta Wojtowicz

Autorzy miniarkuszy w roku szkolnym 2021/2022

Iwona Bodzak SP Markuszów, Dorota Czerwińska SP 40 Lublin, Dorota Dąbrowska SP Ożarów, Beata Frączek SP 20 Lublin, Magdalena Jaskot SP 40 Lublin, Alina Kłyza SP 2  Łęczna, Agnieszka Kuriata SP 2 Łęczna, Bożena Krzowska SP 23 Lublin, Maria Pastucha SP 40 Lublin, Agata Ruszniak SP Babin, Anna Szewczak SP 30 Lublin, Katarzyna Świątkowska  SP Wandalin, Beata Wieleba SP 30 Lublin, Aneta Wołoszka-Kania SP Kisielsk, Anna Żurawska-Guz SP 16 Lublin, Wioleta Żydek SP Radawiec Duży. 

Koordynacja projektu - Elżbieta Wojtowicz. 

 

Autor Elżbieta Wojtowicz
Doradca metodyczny, Lublin

Komentarz (0)

Dodaj komentarz
  • Brak komentarzy

Opcje strony

do góry