Przedmioty matematyczno-przyrodnicze i informatyczne
-
Data publikacji: 14.06.2024Autor: Elżbieta Wojtowicz
Zadania z pomysłem – rozwijanie kreatywności uczniów na lekcjach matematyki
Opracowany materiał dydaktyczny "Zadania z pomysłem" powstał jako efekt rozważań nauczycieli matematyki – sieć współpracy "Matematyka w kierunku sukcesu", na temat sposobów rozwijania logicznego myślenia i kreatywności w edukacji matematycznej uczniów szkół podstawowych.
-
Data publikacji: 30.06.2023Autor: Elżbieta Wojtowicz
Zadania z gwiazdką – rozwijanie matematycznych talentów
Dzieci rodzą się ze skrzydłami. Nauczyciele pomagają im je rozwinąć. (J. Korczak). Praca z uczniem zdolnym to wyzwanie dla każdego nauczyciela. Podstawowym sposobem oddziaływania na rozwój potencjału matematycznego ucznia jest stawianie przed nim możliwie wcześnie i regularnie odpowiednich zadań.
-
Data publikacji: 21.06.2022Autor: Elżbieta Wojtowicz
Matematyka – przygotuj ucznia do egzaminu ósmoklasisty
Grupa nauczycieli matematyki, współpracująca w ramach sieci Matematyka – uczyć skutecznie, w roku szkolnym 2020/2021 opracowała 12 miniarkuszy egzaminacyjnych, w kolejnym roku szkolnym powstało 17 takich miniarkuszy. Wszystkie zostały zamieszczone poniżej.
-
Data publikacji: 20.06.2022Autor: Ryszard Daczyszyn
Trening przed egzaminem ósmoklasisty z matematyki – 2021/22
Zbiór zadań z matematyki dla uczniów przygotowujących się do Egzaminu Ósmoklasisty, który powstał podczas realizacji projektu Lubelska Próba przed Egzaminem Ósmoklasisty w roku szkolnym 2021/22.
-
Data publikacji: 12.07.2021Autor: Ryszard Daczyszyn
Trening przed egzaminem ósmoklasisty z matematyki – 2020/21
Zbiór zadań z matematyki dla uczniów przygotowujących się do egzaminu ósmoklasisty, który powstał podczas realizacji projektu Lubelska Próba przed Egzaminem Ósmoklasisty w roku szkolnym 2020/21.
-
Data publikacji: 20.04.2021Autor: Anna Chodun
Bliżej natury – Log in Nature
We współczesnym świecie większość uczniów nie ma świadomości, że stanowią element przyrody i podlegają jej uniwersalnym i odwiecznym prawom. Dlatego powinniśmy pogłębiać potrzebę kontaktu z przyrodą i przeciwdziałać nowemu zjawisku określanemu jako „zespół deficytu natury”.
-
Data publikacji: 27.02.2019Autor: Elżbieta Wojtowicz
Zadania z poleceniem Uzasadnij w edukacji matematycznej uczniów szkól podstawowych i klas gimnazjalnych
Przedstawiony tu materiał dydaktyczny zawiera zestaw zadań typu Wykaż – Udowodnij, wybranych z arkuszy egzaminacyjnych i informatora CKE, egzaminów próbnych i zbiorów zadań wydanych przez Operon, Nową Erę, WSiP, GWO. Opracowanie jest efektem współpracy grupy nauczycieli matematyki lubelskich szkół w ramach sieci Dotrzymaj Kroku – Nowoczesne Technologie w Nauczaniu.
-
Data publikacji: 22.06.2018Autor: Jakub Piotrowski
Objętość prostopadłościanu - konspekt lekcji matematyki w klasie 7
Chciałbym podzielić się konspektem lekcji pt. "Obliczanie objętości prostopadłościanu. Jednostki objętości", którą przeprowadziłem w klasie VII z wykorzystaniem narzędzi TIK. Pragnę zachęcić nauczycieli matematyki do wykorzystywania nowych technologi w nauczaniu i uczeniu się matematyki. Korzystałem z programu Geogebra oraz platformy Quizizz.com
-
Data publikacji: 24.06.2016Autor: Ewa Czerniecka
Zmiany w kształceniu informatycznym - film z konferencji
Zapraszamy do obejrzenia filmu z wystąpienia prof. Macieja M. Sysło, które miało miejsce dnia 01.06.2016 na konferencji dla nauczycieli w Lublinie.
-
Data publikacji: 07.06.2016Autor: Ewa Czerniecka
Zmiany w kształceniu informatycznym - notatka pokonferencyjna
Dnia 01.06.2016 w LCKZiU w Lublinie przy ul. Magnoliowej 8 odbyła się konferencja na temat planowanych zmian w kształceniu informatycznym, którą zorganizowało Kuratorium Oświaty w Lublinie wspólnie z Lubelskim Samorządowym Centrum Doskonalenia Nauczycieli.