Data publikacji: 27.12.2017
Autor: Małgorzata Sagan
Osiągnięcia edukacyjne uczniów a media cyfrowe
Najważniejsze wnioski z prac badawczych prof. Manfreda Spitzera zawarte w publikacji „Cyberchoroby”.
Jeszcze 15 lat temu nie wiedzieliśmy, czy intensywne korzystanie przez dzieci i dorastającą młodzież z telefonów komórkowych ma jakiś wpływ na ich rozwój intelektualny i emocjonalny. Dziś dodatkowo mamy smartfony oraz inne urządzenia mobilne i już wiemy, że mają ogromny – negatywny – wpływ na procesy zachodzące w mózgu uczącego się dziecka i nastolatka. Wiedzę tę zawdzięczmy badaniom naukowym, które prowadzi prof. Manfred Spitzer w zakresie neurobiologii i neurodydaktyki. W załączonej prezentacji – najważniejsze wnioski z prac badawczych niemieckiego uczonego zawarte w publikacji „Cyberchoroby”.
Małgorzata Sagan
doradca metodyczny, Lublin