"Pozwólmy dzieciom myśleć! O umiejętnościach matematycznych polskich trzecioklasistów" - publikacja CKE
Centralny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli zorganizował konferencję podsumowująca badania przeprowadzone w ramach projektu „Badania umiejętności podstawowych wśród uczniów trzeciej klasy szkoły podstawowej”, realizowanego przez Centralną Komisję Egzaminacyjną od 2005 roku.
Na podstawie wyników badań przeprowadzonych w ramach projektu powstała książka dr. Mirosława Dąbrowskiego "Pozwólmy dzieciom myśleć! O umiejętnościach matematycznych polskich trzecioklasistów". CKE zamieściła na swoich stronach WWW jej wersję elektroniczną oraz inne materiały edukacyjne poświęcone kształceniu zintegrowanemu.
1. Cele i organizacja badań - Agnieszka Pfaiffer
2. Umiejętności matematyczne trzecioklasistów - dr Mirosław Dąbrowski, Uniwersytet Warszawski
3. Umiejętności językowe trzecioklasistów - dr Małgorzata Żytko, Uniwersytet Warszawski
4. Opinie nauczycieli klas 1-3 o edukacji językowej i edukacji matematycznej - dr Małgorzata Żytko, dr Mirosław Dąbrowski
5. Motywacja uczniów klas trzecich do uczenia się - Bożysława Jaworska - Posiła, Małgorzata Wawrowska
6. Edukacyjne i społeczne konteksty uczenia się - dr Maria Szymczak, Uniwersytet Łódzki
"Pozwólmy dzieciom myśleć! O umiejętnościach matematycznych polskich trzecioklasistów", dr Mirosław Dąbrowski