Departament Edukacji Włączającej MEN poleca
Departament Edukacji Włączającej zachęca nauczycieli i specjalistów do korzystania z materiałów pomocnych w pracy z uczniami, którzy napotykają na trudności w uczeniu się lub funkcjonowaniu w grupie wynikające z nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD) lub spektrum płodowych zaburzeń alkoholowych (FASD)
- Poradnik: „Dziecko z ADHD w szkole i przedszkolu”
Publikacja została opracowana w wyniku prac międzyresortowego zespołu do spraw przeciwdziałania dyskryminacji dzieci przewlekle chorych, w skład którego weszli przedstawiciele Ministerstwa Zdrowia, Ministerstwa Edukacji Narodowej i Ośrodka Rozwoju Edukacji. Poniżej link do poradnika: http://www.bc.ore.edu.pl/Content/195/04ore_adhd.pdf
Opracowanie dostępne jest również na Zintegrowanej Platformie Edukacyjnej Ministerstwa Edukacji Narodowej pod linkiem: https://zpe.gov.pl/a/one-sa-wsrod-nas-dziecko-z-adhd-w-szkole-i-przedszkolu-informacje-dla-pedagogow-i-opiekunow/Dgitzkk4Q
- Poradnik: „Wsparcie dzieci i młodzieży z FASD oraz ich rodzin”
Poradnik został opracowany na zlecenie MEN i powstał we współpracy z Ministerstwem Zdrowia, Ministerstwem Edukacji Narodowej i Ministerstwem Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej. Problemy tej grupy dzieci/uczniów są rozległe, stąd wsparcie powinno być wielowymiarowe, a najskuteczniejsze są działania międzyresortowe, związane ze zdrowiem, rozwojem, edukacją czy rynkiem pracy. Poniżej link do poradnika:
https://ore.edu.pl/2024/06/publikacja-wsparcie-dzieci-i-mlodziezy-z-fasd-oraz-ich-rodzin/