Eksperymenty
Dzieci w wieku wczesnoszkolnym są szczególnie ciekawymi badaczami i odkrywcami. Ciekawość świata jest dla nich czymś naturalnym. Są badaczami i odkrywcami świata przyrody. Uczniowie podczas zajęć opartych na eksperymentach i doświadczeniach : kształtują obowiązkowość, aktywność, kreatywność zaangażowanie, utrzymanie porządku w miejscu pracy, samodyscyplinę, staranność, współpracę w grupie i przede wszystkim przeprowadzanie eksperymentów i wyciąganie z nich wniosków.
Eksperymenty to świetny pomysł nie tylko na naukę, ale także fantastyczną zabawę, bez względu na wiek.
W ramach dobrych praktyk w Szkole Podstawowej nr 7 w Chełmie w dn. 11 i 14 czerwca 2020 roku panie Bożena Goszczyńska - doradca metodyczny edukacji wczesnoszkolnej i Anna Jędrzejewska - doradca metodyczny nauczycieli fizyki zorganizowały zajęcia oparte na eksperymentach.
Uczniowie klas I b, VIII a, VIII b wspólnie przeprowadzali doświadczenia. W czasie spotkania młodzież opowiedziała i pokazała ciekawostki ze świata fizyki i chemii, natomiast ich młodsi koledzy zaprezentowali doświadczenia. Wspólne zajęcia miały zarówno duże walory kształtujące, jak i wychowawcze. Uczniowie przeprowadzili doświadczenia wykonując wszystkie czynności samodzielnie i obserwując zachodzące reakcje.
Eksperymenty i obserwacje sprzyjają rozwijaniu zainteresowań poznawczych uczniów oraz angażują ich w działania na rzecz własnego procesu uczenia się.
Pełny tekst wraz ze zdjęciami w załączniku.
Bożena Goszczyńska - doradca metodyczny edukacji wczesnoszkolnej
Anna Jędrzejewska - doradca metodyczny nauczycieli fizyki