Centrum LSCDN
WAI3
-
serwis mobilny
-
dodaj do ulubionych
-
mapa serwisu
Centrum LSCDN
Centrum LSCDN

Dydaktyka ogólna

  • Data publikacji: 23.06.2015
    Ilość komentarzy: 0
    Oddolne zmienianie szkoły

    Podsumowanie wykładu prof. Stanisława Dylaka na temat współczesnej edukacji, nawiązującego do jego książki "Architektura wiedzy w szkole" (2013), wygłoszonego w siedzibie ORE w 2015 roku.

  • Data publikacji: 29.10.2014
    Ilość komentarzy: 0
    Gry terenowe w edukacji szkolnej

    Gry terenowe to rodzaj gier rozgrywanych najczęściej w czasie rzeczywistym, do których wykorzystuje się teren (las, budynek szkoły, obiekty w mieście itd.). Istnieje wiele rodzajów gier terenowych: zręcznościowe, siłowe, dydaktyczne.

  • Data publikacji: 27.10.2014
    Ilość komentarzy: 0
    Nauczanie metodą WebQuest

    Artykuł zawiera prezentację pomysłu na połączenie czterech przedmiotów: wychowania do życia w rodzinie, religii, etyki i informatyki, w gimnazjum lub szkole ponadgimnazjalnej, i zastosowania nowatorskiej metody pracy z uczniami wykorzystującej technologię informacyjną.

  • Data publikacji: 22.10.2014
    Ilość komentarzy: 1
    Sztuka motywowania uczniów do nauki

    Na stopień motywacji uczniów do nauki wpływa wiele czynników. Jednym z nich jest postawa nauczyciela. Świadomość stosowanych motywatorów i demotywatorów pozwala ocenić, czy spadek motywacji u uczniów to nasza zasługa. W chwili, gdy stare sposoby zawadzą warto przeanalizować własne działania i podjęć próbę zastosowania nowej techniki motywacyjnej.

  • Data publikacji: 22.10.2014
    Ilość komentarzy: 2
    Konferencja "Praca z uczniem uzdolnionym. Merytoryczne i metodyczne przygotowanie ucznia do sukcesu w konkursach"

    25 września 2014 r. w LSCDN - Oddział w Chełmie odbyła się doroczna konferencja na temat: Praca z uczniem uzdolnionym. Merytoryczne i metodyczne przygotowanie ucznia do sukcesu w konkursach przedmiotowych i tematycznych. Przedstawiamy przykłady dobrych praktyk opracowane przez nauczycieli, którzy osiągnęli sukces w pracy z uczniem zdolnym.

  • Data publikacji: 14.08.2014
    Ilość komentarzy: 0
    Zadania nauczyciela we współczesnej szkole

    Szybki rozwój Internetu wymusza zmiany systemu edukacji zarówno w obszarze merytorycznym jak i metodycznym. Odpowiedzią na współczesny postęp technologiczny i potrzeby pokolenia "Sieci" jest włączenie w proces dydaktyczny e-learningu, który wymaga większych niż dotychczas kompetencji i zmienia zadania współczesnego nauczyciela.

  • Data publikacji: 30.06.2014
    Ilość komentarzy: 3
    Szkoła mózgu – jak uczy się mózg?

    Poniższy artykuł wynika z mojego zainteresowania neurodydaktyką, ale jest także rezultatem udziału w szkoleniu Neurodydaktyka w procesie nauczania i uczenia się, zorganizowanym przez Ośrodek Rozwoju Edukacji w Warszawie, a prowadzonym przez dr Marzenę Żylińską – propagatorkę nowego myślenia o szkole.